Gouden Betonmix voor Picnic

Online supermarkt Picnic krijgt van Young & United een aanmoedigingsprijs in de vorm van een Gouden Betonmix. De mix staat voor een solide basis voor de werknemers met meer zekerheid en duurzaamheid. De werknemers zijn nu allemaal uitzendkrachten en veel van hen werken niet langer dan 3 maanden voor Picnic.

‘Voor een bedrijf dat snel groeit en zegt dat de medewerkers ‘ontzettend belangrijk zijn voor de kwaliteit’, investeert het heel weinig in z’n werknemers,’ zegt Ibrahim (25), oud-werknemer van Picnic en actief in Young & United. ‘De Gouden Betonmix bestaat uit een aantal elementen: vaste contracten, een zeker inkomen en duurzame arbeidsomstandigheden. Als Picnic echt die leuke werkgever wil zijn, dan geven ze ons een vaste basis.’

 

Platform is geen basis

Bedrijven als Picnic en Deliveroo zijn exponenten van de platformeconomie. Naar buiten toe presenteert Picnic zich als gezellige en makkelijke online supermarkt, maar voor de werkers is dat anders. Voor hen geldt de voor-jou-tien-anderen-cultuur met weinig zekerheid en die geen basis biedt om een bestaan op te bouwen.

Picnic is hard aan het groeien en zegt in 2020 10.000 mensen nodig te hebben. Met een kapitaalinjectie van 100 miljoen en een verwachtte omzetgroei van ruim 200% kunnen de werkers best een zeker contract krijgen.

WTFLEX?!

Willen jongvolwassenen wel een flexibel contract? Nee! Wist je dat 90% van de jongvolwassenen tot 35 jaar een vast contract wil en meer zekerheid?

Wij gaan hiervoor zorgen. Young & United is dé beweging van werkende jongvolwassenen die zich sterk maakt voor een zekere toekomst.

Wij willen
– een zeker maandelijks inkomen voor werkenden
– een vast contract bij structureel werk
– een einde aan de voor-jou-tien-anderen-cultuur

Wil jij ook dat dit verandert?

DOE JE MET ONS MEE?

Ik teken de petitie
Ik word actief

steunen = sharen